Szponzorált tartalom
A Gross Székhelyben Otthon egy több mint 10 éves tapasztalattal rendelkező cég. Eleinte csak Budapesten nyújtott székhelyszolgáltatást, de azóta az iparűzési adótól mentes Újlengyelben is találkozhatunk vele, illetve már vidéki városokban is fellelhetőek az irodái. Szoros ügyvédi kapcsolatainak köszönhetően mindenféle esetben szakszerűen és jogszerűen tud intézkedni, arról nem is beszélve, hogy pénzügyileg stabil, a Bisnode által minősített cégről beszélünk.
Designos, jól megválogatott színekkel tarkított, átlátható weboldalán másodpercek alatt egyszerűen szerezhető információ a cég által nyújtott lehetőségekről. Így például a székhelyszolgáltatás szerződés fogalmáról is részletes beszámolóval találkozhatnak az érdeklődők.
A székhelyszolgáltatást jellemzően olyan kisebb létszámú vállalkozások veszik igénybe, akiknek a tevékenységi körük nem feltétlenül helyhez kötött, illetve nem akarnak, vagy nem tehetik meg, hogy adminisztrációra egy teljesen külön ingatlant béreljenek ki. Hiszen ilyenkor gondolni kell a bérleti díjra, a rezsiköltségekre, illetve az adott irodát biztonságos munkakörnyezetté is kell alakítani. A székhelyszolgáltatás igénybevételével az adott vállalkozás ezek alól mentesülni tud.
Számos előnnyel rendelkezik a Gross Székhelyben Otthon. A székhelynek bejegyzett ingatlanon jól látható módon kihelyezik a vállalkozás cégtábláját a jogszabályoknak megfelelően. Átveszik a postai küldeményéket, elektronikus archívumot biztosítanak a leveleknek, azt szintén elektronikus úton eljuttatják a vállalkozásoknak 24 órán belül, illetve postai úton is minden hónapban. A helyszínre érkező hatóságokat fogadják, tűrik, és még külön tárgyalót is biztosítanak.
Az első és legfontosabb dolog, ha székhelyszolgáltatás lehetőségét választjuk, hogy a megbízó és a megbízott között írásbeli szerződés jöjjön létre. A szolgáltatás lényegi elemeit a 7/2017. (VI. 1.) IM rendelet tartalmazza. A székhelyszolgáltatás szerződést csak határozatlan időre lehet kötni, kivéve, ha maga a cég is előre meghatározott időre jött létre. Csak olyan ingatlant lehet bejegyeztetni székhelyként, ami a szolgáltató kizárólagos tulajdonában áll, vagy ahol az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezték a megbízó használati jogát. Vannak olyan esetek, amikor a székhelyszolgáltatásra kijelölt irodát a szolgáltató is csak bérli. Ilyenkor szükség lesz az ingatlan tulajdonosának előzetes jóváhagyására, illetve az alább felsoroltak közül legalább az egyiknek teljesülnie kell. A két fél között, könyvegyeztetési megbízási viszonynak is fenn kell állnia, a székhelyszolgáltatás tényén kívül, vagy kézbesítési megbízottként kell bejegyeztetni a megbízottat, a cég cégjegyzék adatai között, a harmadik lehetőség pedig az, hogy a feleknek jelentős tulajdoni részesedésű vállalkozásoknak, vagy egyéb részesedési viszonyban, illetve a számviteli törvény szerint kapcsolt vállalkozásoknak kell lenniük.
További rendelkezéseket is tartalmaz a jogszabály. Mivel a székhelyszolgáltatás legfontosabb eleme az iratmegőrzés, így előre le kell egyeztetni szerződésben, hogy melyek azok a cégiratok, hatósági engedélyek, beszámolók, amelyeket a tulajdonos őriz. Ha egy ingatlanhoz több cég is be van jelentve, akkor fontos, hogy a megbízott a hivatalos iratokat jól elkülönítse, és a szerződés lejártakor azokat átnyújtsa a megbízónak. A megbízott köteles fogadni a postai küldeményeket, és arról egy napon belül értesíteni a megbízót. A felmerülő revíziókat nem akadályozhatja meg, de az ellenőrzés tényéről haladéktalanul értesítenie kell az ügyfeleit.
A weboldalon a szerződés részletei mellett számos már érdekességet is megtalálunk. Külön csoportokra vannak szedve a vállalatok választási lehetőségei Budapesten és Újlengyelben is. Felsorolják, hogy mely vidéki városokban vannak jelen, illetve a kapcsolatfelvétel könnyítésére egy egyszerű űrlap és egy telefonszám is fel van tüntetve.